Vernieuwd Halfords past assortiment aan

halfords Winkelketen Halfords gaat in de toekomst bepaalde productgroepen in het assortiment  vervangen door relevantere alternatieven. Het bedrijf wil zich meer gaan richten op  kinderveiligheid en ouderenmobiliteit. Verder heeft Halfords de prijzen van honderden  producten verlaagd. De nieuwe organisatie, ook wel aangeduid als Halfords 2.0, kent een  landelijke dekking met in totaal 54 vestigingen.

Ook productgroepen zoals autoradio’s zullen in de toekomst worden vervangen. Halfords wil inzetten op  de rechtstreekse verkoop van auto-onderdelen aan de consument. Voorzitter van de Raad van  Commissarissen Peter Verveen: “Op dit moment gebeurt dat nog nauwelijks. Wij doen dat bovendien op  basis van een prijsstelling die 20 procent lager ligt dan gebruikelijk.” Andere segmenten waar het bedrijf zich sterker op wil richten zijn kinderveiligheid en ouderenmobiliteit. “Uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek blijkt daarnaast dat er jaarlijks ruim 180.000 kinderen worden geboren in ons land. Ook op het gebied van kinderveiligheid wil Halfords door assortimentsuitbreiding uitgroeien tot beste aanbieder van Nederland. Zowel binnens- als buitenshuis hebben mensen steeds meer behoefte aan mobiliteitsondersteuning. Producten in badkamer en toilet, maar ook elektrische fietsen en rollators zijn waardevolle hulpmiddelen voor een vergrijzende populatie.”

Voldoende vraag vanuit consument

Binnen Halfords ziet men voldoende perspectief om een rol van betekenis te spelen binnen de huidige mobiliteitsbranche. “Mobiliteit is en blijft een belangrijk gegeven voor consumenten”, aldus Peter Verveen. “Er is nog altijd een substantiële en voldoende vraag naar fietsen, fietsaccessoires, fietsservice en autoproducten. Als enige aanbieder van deze productcombinatie zijn wij voor leveranciers in deze sector een belangrijk nationaal dekkend distributieplatform.” De retailketen is druk bezig veranderingen te implementeren. De nieuwe formule kent een organisatiestructuur waarbij de franchisenemers tevens aandeelhouder zijn. Dit stimuleert een optimale belangenborging en de gewenste slagvaardigheid voor een efficiënte herstart. “De nieuwe strategie is gestoeld op een omnichannel benadering die de moderne klant in zijn huidige wensen faciliteert. De webshop speelt hier als online verkoopkanaal een belangrijke rol in en is naar verwachting in september volledig gereed voor gebruik.” De vernieuwing van de fysieke winkelformule wordt in augustus afgerond.

Voor de consument is het nieuwe Halfords volgens Verveen een betrouwbare partner op het gebied van auto en fiets. “De retailer onderscheidt zich door meer voordeel, kwaliteit, service en zekerheid. Bij Halfords staat een obsessieve klantfocus voorop. Wij doen alles om klanten te behagen en hun verwachtingen te overtreffen. Dit doen wij onder meer door het flink verbeteren van ons assortiment, het grondig opleiden van personeel en het stevig verlagen van onze prijzen. Inmiddels zijn al honderden in prijs verlaagd.”
Bron: www.tweewieler.nl – 24 maart 2015

E-mail Print kopieer
Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers
mens en samenleving logo