mens en samenleving logo

Albert Heijn verlaagt prijzen in Nederland; offensief vooral tegen rivaal Lidl

Albert Heijn gaat vanaf maandag in Nederland de prijzen van ongeveer 1.000 artikelen verlagen. Dat bevestigt de supermarktketen. Onder meer thee, koffie en kattenvoer worden goedkoper. Het gaat vooral om A-merken, maar in sommige gevallen dalen de prijzen van het huismerk mee.

Sommige producten worden tot 20 procent goedkoper. Het gaat volgens Albert Heijn om een structurele prijsverlaging en niet om een kortingsactie.

Albert Heijn richt de kortingsaanval voorop op rivaal Lidl. “Wij zien dat met name Lidl een heel stevige ontwikkeling doormaakt. Als marktleider kunnen wij niet stilzitten en dat laten gebeuren. We zien dat de klant acties en voordeel zoekt”, zegt topman Sander van der Laan.

Een woordvoerster voegt eraan toe dat klanten het gevoel hebben “dat ze bij Albert Heijn duurder uit zijn”. “Dat is de reden om de prijs te verlagen. We willen een signaal afgeven naar onze klanten. We zien dat het leven duurder is geworden.”

Eind 2003 kondigde Albert Heijn ook een grote prijsverlaging aan. Dat leidde tot een prijzenoorlog onder de supermarkten in Nederland. Volgens Albert Heijn is de situatie deze keer anders. “Dit verandert niets aan onze positie in de markt. Qua prijzen zitten we in het midden en blijven we in het midden zitten. Daarom denken we dat dit de markt niet in beweging zal brengen.”

Albert Heijn verlaagt prijzen in Nederland, Het Laatste Nieuws, 2013-09-07. Geraadpleegd op 2013-09-10 via www.hln.be
E-mail Print kopieer
Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers