“Verkoop ijsjes stijgt met 40 %” (Ijsboerke)

De ijsverkoop is deze bijzonder zonnige zomer met 40 % gestegen ten opzichte van vorig jaar. Dat zegt Werner Van Springel, CFO van Glacio-IJsboerke, onderdeel van de Belgian Icecream Group.

“In de hemel moeten ze IJsboerke graag zien”, zegt Werner Van Springel. “Want begin dit jaar zat IJsboerke nog in lastige financiële papieren. En dan krijg je zo een zomer. We zijn bijzonder blij dat onze inspanningen op deze manier worden beloond”

Dat de ijsverkoop momenteel piekt in vergelijking met vorig jaar ligt voor de hand. De zomers van 2011 en 2012 waren niet van die aard dat ze de mensen naar de ijskar of naar de koelcel in het warenhuis dreven om ijsjes te kopen. “En u zult zich herinneren dat ook het voorjaar niet bepaald de ijsconsumptie tot grote hoogten heeft opgedreven”, zegt Van Springel.

Had de ijsroomfabrikant inzake productie rekening gehouden met deze meerverkoop? “Een ijsroomproducent gaat er altijd van uit dat het een topzomer wordt”, zegt Van Springel.

Dit jaar komt die optimistische verwachting dus nog uit ook. De fabrieken van de Belgian Icecream Group blijven dezer dagen dus in hoog tempo doordraaien.

Bron: “Verkoop ijsjes stijgt met 40%” (IJsboerke). Internet, 2013-08-06, www.gva.be
E-mail Print kopieer
Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers
mens en samenleving logo