Looienaar Mattijs Hermans is nauwelijks 30, maar stuurt als CEO al 38 vestigingen aan van Hawaiian, de in poké bowls gespecialiseerde fastfoodketen. Dit jaar komen er daar nog 16 bij in België en Nederland. Daarna staan Duitsland en de Emiraten op de kaart. Zijn dag moet dus wel beginnen met een koffie met boter, blauw zout en kamelenmelk.
thema '5 Het marketingbeleid'
Met nieuwe fiets moet Cowboy vanaf 2025 winst maken
Met de introductie van een nieuw, robuuster langeafstandsmodel rekent het Brusselse e-fietsenmerk Cowboy erop volgend jaar zijn eerste jaarwinst te draaien. Dat zegt medeoprichter Adrien Roose bij de introductie van het derde model van het merk.
Fast fashion op steroïden: hoe het Chinese Shein H&M en Primark voorbijstak
Door dagelijks 6.000 nieuwe kledingstukken aan spotprijzen te lanceren, won de Chinese modewebwinkel Shein de harten van miljoenen jonge klanten wereldwijd. Met behulp van technologie maakt het bedrijf alleen wat het effectief kan verkopen.
Netflix gaat voor totale oorlog om de kijker
Netflix is de absolute winnaar van de streamingoorlog. Sterke resultaten over het vierde kwartaal met een solide groei van de omzet toont het succes van de gewaagde strategie die het bedrijf al jaren voert. Die strategie valt samen te vatten als maken dat je de absolute nummer 1 bent en blijft. Ook al kost dat handenvol geld, maak je jarenlang diepe schulden en waren er kwartalen met krimp (in 2022, na de lockdowns). Vroeg of laat geldt dan de technologie-wijsheid: “The winner takes it all.” Het platform met de meeste gebruikers incasseert bijna alle winst omdat iedere extra abonnee boven het break-evenpunt pure winst is.
Cowboy maakt bocht en gaat in zee met reguliere fietsenwinkels
Cowboy, de Brusselse bouwer van elektrische stadsfietsen, laat zijn strategie los waarbij klanten voor onderhoud alleen online en bij Cowboy zelf terechtkunnen.