Tesla schrapt zijn plannen om een klein, goedkoop elektrisch model te maken en focust nu op de ontwikkeling van robotaxi’s.
thema '3 De werking van ondernemingen en organisaties'
Met nieuwe fiets moet Cowboy vanaf 2025 winst maken
Met de introductie van een nieuw, robuuster langeafstandsmodel rekent het Brusselse e-fietsenmerk Cowboy erop volgend jaar zijn eerste jaarwinst te draaien. Dat zegt medeoprichter Adrien Roose bij de introductie van het derde model van het merk.
“Haast een derde van teruggestuurde kledij wordt vernietigd”
Ongedragen kleding vernietigen doet Europa jaarlijks 5,6 miljoen ton aan CO2 uitstoten. Dat is bijna de uitstoot van Zweden in 2021. Stuur je ongedragen stuks best terug naar de webshop?
Fast fashion op steroïden: hoe het Chinese Shein H&M en Primark voorbijstak
Door dagelijks 6.000 nieuwe kledingstukken aan spotprijzen te lanceren, won de Chinese modewebwinkel Shein de harten van miljoenen jonge klanten wereldwijd. Met behulp van technologie maakt het bedrijf alleen wat het effectief kan verkopen.
Leonidas wint klanten door prijzen amper te verhogen
De pralinemaker Leonidas wendt de inflatie aan om klanten te winnen. ‘In drie jaar hebben we onze prijzen met minder dan 5 % opgetrokken. We winnen marktaandeel’, zegt CEO Philippe de Selliers.