thema '2 De producenten'

Particulier doet het liever zonder auto dan met een elektrische

De particuliere autokoper vindt de elektrische auto nog altijd te duur. Het aantal mensen dat overweegt de auto de deur uit te doen ligt volgens de consultant Deloitte ruim tweemaal zo hoog als het aantal particulieren dat overweegt over te stappen op een elektrische.

Na Sony krijgt ook Nintendo tik: is het stilaan ‘game over’ voor consoles?

De Japanse spelconsolebouwer Nintendo stelt de lancering van de opvolger van de Switch uit naar ten vroegste maart volgend jaar. Eerder maakte aartsrivaal Sony bekend dat de verkoop van de PlayStation 5 tegenvalt. Loopt het consoletijdperk op zijn laatste benen?

Fast fashion op steroïden: hoe het Chinese Shein H&M en Primark voorbijstak

Door dagelijks 6.000 nieuwe kledingstukken aan spotprijzen te lanceren, won de Chinese modewebwinkel Shein de harten van miljoenen jonge klanten wereldwijd. Met behulp van technologie maakt het bedrijf alleen wat het effectief kan verkopen.

Netflix gaat voor totale oorlog om de kijker

Netflix is de absolute winnaar van de streamingoorlog. Sterke resultaten over het vierde kwartaal met een solide groei van de omzet toont het succes van de gewaagde strategie die het bedrijf al jaren voert. Die strategie valt samen te vatten als maken dat je de absolute nummer 1 bent en blijft. Ook al kost dat handenvol geld, maak je jarenlang diepe schulden en waren er kwartalen met krimp (in 2022, na de lockdowns). Vroeg of laat geldt dan de technologie-wijsheid: “The winner takes it all.” Het platform met de meeste gebruikers incasseert bijna alle winst omdat iedere extra abonnee boven het break-evenpunt pure winst is.

Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers
mens en samenleving logo