Looienaar Mattijs Hermans is nauwelijks 30, maar stuurt als CEO al 38 vestigingen aan van Hawaiian, de in poké bowls gespecialiseerde fastfoodketen. Dit jaar komen er daar nog 16 bij in België en Nederland. Daarna staan Duitsland en de Emiraten op de kaart. Zijn dag moet dus wel beginnen met een koffie met boter, blauw zout en kamelenmelk.
Kernwoord 'missie'
Decathlon verandert van naam om ‘omgekeerd winkelen’ te promoten
De vestiging van de populaire sportwinkelketen Decathlon aan de Vliegtuiglaan in Gent heeft zijn naam veranderd in Nolhtaced. Geen fout zo blijkt, maar een bewuste actie om de verkoop van tweedehands sportgerief te promoten. “We willen de drempel hiervoor verlagen”, klinkt het.
‘Ik heb me vaak schuldig gevoeld over mijn succes’
Nu net een tweede lockdown van start is gegaan, is het voor veel ondernemers knokken om te overleven. Maar voor sommige prille zaakvoerders blies het coronavirus net wind in de zeilen. Vier starters over hoe corona net voor opportuniteiten heeft gezorgd.
‘We moeten meer groenten en fruit eten. Dat is mijn missie’
Het verhaal van Hein Deprez is er een van zero to hero : op zijn 22e begon hij een champignonkwekerij, nu is hij de op een na grootste groente- en fruitleverancier ter wereld. Een gesprek met een ondernemer pur sang over de smaak van tomaten, yoghurt zonder fruit en een pizza funghi met één champignon. […]