Tesla schrapt zijn plannen om een klein, goedkoop elektrisch model te maken en focust nu op de ontwikkeling van robotaxi’s.
Kernwoord 'groeistrategie'
Leonidas wint klanten door prijzen amper te verhogen
De pralinemaker Leonidas wendt de inflatie aan om klanten te winnen. ‘In drie jaar hebben we onze prijzen met minder dan 5 % opgetrokken. We winnen marktaandeel’, zegt CEO Philippe de Selliers.
Groeihonger van Tesla duwt hele autosector kopje- onder
Voor de zesde keer dit jaar verlaagt de Amerikaanse e-automaker Tesla de prijzen van zijn Model Y en Model 3. De prijzenoorlog gaat vooral ten koste van volumespelers zoals Renault.
‘We krijgen elke week mails om bakkerijen over te nemen’
Terwijl de ene na de andere zelfstandige bakker de deuren sluit, opent Bakkerij Aernoudt binnenkort winkel 34 en 35. ‘Er vallen gaten en wij vullen die. Maar het is niet dat alles hier vanzelf gaat. Wij zien ook af van de energie- en grondstoffenprijzen’, zegt de grootste bakker van Vlaanderen.
E-fietsenmaker Cowboy weer op zoek naar vers geld
De revisor van Cowboy twijfelt over het voortbestaan van de Brusselse producent van hippe elektrische stadsfietsen als niet snel vers geld wordt gevonden. ‘Klassiek voor de fase waarin we als start-up zitten’, zegt CEO Adrien Roose.