thema '12 Verantwoord ondernemen en consumeren'

“De slaaf in onze kleerkast”: Kledingapp Shein beschuldigd van uitbuiting

Shein -spreek uit als ‘She-in’- is hyperpopulair bij tieners, twintigers én dertigers, de TikTokgeneratie van dit moment. Op TikTok heeft Shein dan ook maar liefst wereldwijd 41 miljoen volgers. In België staat de app op nummer 5 in de lijst van de meest gedownloade retailapplicaties. Het is de meest bezochte modewebsite ter wereld. Fysieke winkels zijn er niet, alles gebeurt online.

Zie ginds komt de Sint met een step gemaakt uit visnetten

De eindejaarsperiode komt eraan en dus vallen er weer speelgoedfolders in de bus die de Sint en Kerstman kunnen inspireren. Experts zien meer duurzame, inclusieve en educatieve producten verkocht worden, maar spelen kinderen daar ook mee?

Kleding huren in plaats van kopen? Jongvolwassenen zijn alvast fan

De jongste generatie consumenten, Gen Z, wil steeds duurzamer aankopen. Daarvoor hoeven ze geen producten meer te bezitten. Kleding huren kan een ideaal alternatief zijn voor een overvolle kleerkast, blijkt uit Amerikaans onderzoek.

Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers
mens en samenleving logo