Shein -spreek uit als ‘She-in’- is hyperpopulair bij tieners, twintigers én dertigers, de TikTokgeneratie van dit moment. Op TikTok heeft Shein dan ook maar liefst wereldwijd 41 miljoen volgers. In België staat de app op nummer 5 in de lijst van de meest gedownloade retailapplicaties. Het is de meest bezochte modewebsite ter wereld. Fysieke winkels zijn er niet, alles gebeurt online.
De eindejaarsperiode komt eraan en dus vallen er weer speelgoedfolders in de bus die de Sint en Kerstman kunnen inspireren. Experts zien meer duurzame, inclusieve en educatieve producten verkocht worden, maar spelen kinderen daar ook mee?
Steeds meer supermarkten brengen de impact van hun producten op het milieu in kaart. In België wordt het voorbeeld van Colruyt gevolgd door Lidl en straks ook Carrefour.
Zo’n 80 kledingmerken hebben hun handtekening gezet onder het vernieuwde Bangladesh-akkoord, dat waakt over de gezondheid en veiligheid van arbeiders in de textiel- en kledingindustrie in dat land.
De jongste generatie consumenten, Gen Z, wil steeds duurzamer aankopen. Daarvoor hoeven ze geen producten meer te bezitten. Kleding huren kan een ideaal alternatief zijn voor een overvolle kleerkast, blijkt uit Amerikaans onderzoek.