Door dagelijks 6.000 nieuwe kledingstukken aan spotprijzen te lanceren, won de Chinese modewebwinkel Shein de harten van miljoenen jonge klanten wereldwijd. Met behulp van technologie maakt het bedrijf alleen wat het effectief kan verkopen.
Kernwoord 'e-commerce'
Online pakjes kosten maatschappij en milieu 188 miljoen euro per jaar
Uw pakje laten bezorgen tegen de laagste maatschappelijke en ecologische kosten? Dat kan binnenkort via de ‘Smartdrop tool’.
Minder winkelpanden staan leeg, maar niet omdat retail plots opleeft
De voorbije twee jaar is de leegstand van winkelpanden licht gedaald. Niet omdat de klassieke retail het stilaan beter doet, maar doordat er gewoon minder winkelruimte is. ‘Steden passen zich stilaan aan een nieuwe realiteit aan, met minder winkels.’
We kopen nog steeds online, maar minder luxe en meer diensten
In de eerste negen maanden van vorig jaar steeg de onlineverkoop met 23 procent tegenover het jaar voordien. Die stijging komt volledig op het conto van diensten zoals reizen.
‘Als we zouden fietsen, is fysiek winkelen wél de betere optie’
Online shoppen zou duurzamer zijn dan in de winkel kopen, maar is dat wel zo?
Wie om het milieu geeft, bestelt het beste zijn pakjes online. Dat beweert de krant Het Parool, op basis van een studie. Maar online shoppers kraaien beter niet te vroeg victorie: ‘Ik betwijfel of die bevinding in de bredere context standhoudt.’