mens en samenleving logo

thema '12 Verantwoord ondernemen en consumeren'

Fairtrade katoen breekt uit niche bij kledingketen Bel&Bo

Bel&Bo lanceert als eerste Belgische keten een basiscollectie in fairtrade katoen. Daarmee komt katoen die aan betere lonen is geplukt langzamerhand uit de marge.
Zwart, wit, marineblauw, crème, maar ook zuurstokroze en feloranje: de nieuwe katoenen T-shirts voor dames van het familiebedrijf Bel&Bo zijn binnen. Nog meer kleuren en maten, vooral voor mannen en kinderen, zijn onderweg via de boot uit Azië.

Fast fashion op steroïden: hoe het Chinese Shein H&M en Primark voorbijstak

Door dagelijks 6.000 nieuwe kledingstukken aan spotprijzen te lanceren, won de Chinese modewebwinkel Shein de harten van miljoenen jonge klanten wereldwijd. Met behulp van technologie maakt het bedrijf alleen wat het effectief kan verkopen.

Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers