boek 'Mens & Samenleving'

Weinig veranderd na 10 jaar Schone Kleren: “Houding Belgische modewinkels is teleurstellend”

De Schone Kleren Campagne, de organisatie die zich inzet voor betere arbeidsomstandigheden in de kledingsector, is erg teleurgesteld in de houding van de Belgische mode-sector, 10 jaar na de ramp in de kledingfabriek Rana Plaza in Bangladesh. “De mooie ambities van een aantal winkels sputteren, andere winkels doen niets of verspreiden zelfs leugens”, zegt de organisatie bij “De inspecteur” op Radio2.

Contactloos en mobiel betalen rukken verder op

De Belgen hebben vorig jaar bijna 2,3 miljard keer hun bankkaart of smartphone bovengehaald om met Bancontact of Payconiq te betalen. Dat is een groei van 15 % tegenover 2021. In vijf jaar gaat het om een stijging van 54,50 %, maakte het betaalbedrijf Bancontact Payconiq Company woensdag bekend.

Sarah Mouhamou, Brahim Attaeb, Karolien Debecker, Lotte De Clerck en Francisco Schuster boegbeelden van STIP IT

Vandaag werd een gloednieuwe editie van STIP IT gelanceerd. Daarvoor werkt Ketnet voor de tweede keer samen met MNM en Radio2. Want niet alleen kinderen en jongeren maar ook volwassenen kunnen het slachtoffer worden van pestgedrag. En pesten aanpakken, dat doe je niet alleen. De nieuwe boegbeelden van de STIP IT-actie werden zojuist bekendgemaakt bij Kingsize Live op Ketnet.

Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers
mens en samenleving logo