Een goede verpakking is belangrijk: ze beschermt producten, laat toe om voedingsmiddelen langer te bewaren en geeft vaak nuttige informatie.
Als retailer doen we ons best om de milieu-impact ervan tot een minimum te beperken. Dat doen we door ze te vermijden, verminderen en hergebruiken, alsook door in te zetten op recyclage en duurzamere materialen. Stap voor stap. Tegen 2025 willen we dat 100,00 % van de verpakkingen van onze eigen merken herbruikbaar, recycleerbaar, composteerbaar of biodegradeerbaar is. Zo winkel jij met een gerust hart.
Kernwoord 'recycleren'
Wasmachine te huur
De overstap naar duurzame energie is niet voor iedereen weggelegd. Daarom zette Samenlevingsopbouw West-Vlaanderen een project op met Bosch. “Mensen in de sociale sector zien de bedrijfswereld soms als de ‘vijand’, maar er zijn heel veel mogelijkheden om de krachten te bundelen.”
JBC wil met nieuw winkelconcept gezinnen leren over duurzaamheid
JBC introduceert een nieuw winkelconcept in Leuven. Vandaag is de pilotwinkel die volledig in het teken van duurzaamheid en familiebeleving geopend. Met het nieuwe concept neemt de Belgische retailer een actieve educatieve rol op zich. Het bedrijf wil families op een leuke manier bijleren over duurzamere mode, aldus het bedrijf in een persbericht.
IKEA België opent tweedehandshoekjes
Elke Belgische winkel van IKEA krijgt binnen twee jaar een Circular Hub, een update van de huidige koopjeshoek, waar klanten tweedehandsproducten kunnen binnenbrengen.
‘Wij maken de properste jeans ter wereld’
Met steun van Wouter Torfs en Anne Chapelle, de leading lady van de Belgische mode, lanceert HNST de duurzaamste jeansbroek ter wereld. Een verhaal over grote navelpluizen, elektriciteitsbaden, afschroefbare knopen en 15 euro statiegeld. ‘Een start-up is een rollercoaster, en je beseft het pas als je erop zit.’