Duurzaamheid hoort centraal te staan bij bedrijven, om onze economie fundamenteel om te gooien. Maar dat is geen gemakkelijke oefening. “Groei en duurzaamheid zijn het yin en yang van de komende decennia: noodzakelijk en complementair aan elkaar.”
Kernwoord 'duurzame ontwikkeling'
Cacaoboeren botsen met snoepreuzen over ‘armoedepremie’
Op de vooravond van de jaarlijkse snoephoogmis botsen producerende landen en chocoladereuzen over een eerlijke cacaoprijs. Opnieuw dreigen de arme boeren het slachtoffer te worden.
Hipper dan hip: zonnebrillen uit Tomorrowland-afval
Wie dacht dat er niets hippers bestaat dan een weekendje Tomorrowland, heeft nog niet gehoord van de recente creatie van Yuma Labs: zonnebrillen geproduceerd uit gerecycled plastic dat verzameld werd op Tomorrowland 2019.
#PayYourWorkers: Schone Kleren Campagne roept merken op om niet uit de lucht te vallen en hun verantwoordelijkheid te nemen
Met een gigantische fresco op de zo goed als lege Nieuwstraat in Brussel vraagt de Schone Kleren Campagne kledingketens om hun verantwoordelijkheid te nemen voor de lonen van de kledingarbeiders in hun keten.
Massatoerisme is dood, moet het wel verrijzen?
Het toerisme krijgt klappen, maar zal de crisis overleven. Mensen ontdekken nu eenmaal graag nieuwe plekken. Maar stappen we straks weer massaal in een onhygiënisch vliegtuig op weg naar een overvolle attractie of gooien de toeristen het roer radicaal om?