Met een gigantische fresco op de zo goed als lege Nieuwstraat in Brussel vraagt de Schone Kleren Campagne kledingketens om hun verantwoordelijkheid te nemen voor de lonen van de kledingarbeiders in hun keten.
Kernwoord 'duurzame ontwikkeling'
Massatoerisme is dood, moet het wel verrijzen?
Het toerisme krijgt klappen, maar zal de crisis overleven. Mensen ontdekken nu eenmaal graag nieuwe plekken. Maar stappen we straks weer massaal in een onhygiënisch vliegtuig op weg naar een overvolle attractie of gooien de toeristen het roer radicaal om?
Online shopper staat op gratis terugsturen
De meeste consumenten die online winkelen vinden het maar logisch dat ze recht hebben op een gratis levering en het terugsturen van hun aankopen.
De echte prijs van goedkoop
Wat kost dat gratis WhatsAppbericht nu écht? Waarom wisselt een vliegtuigticket om de paar minuten van prijs?
Vaak is het verdienmodel van bedrijven totaal ondoorzichtig, of is er – ook letterlijk – een reukje aan. Want is iets gratis of spotgoedkoop, dan betaalt iemand anders wellicht het gelag. De economische logica achter ‘(bijna) gratis’ uitgelegd.
België zakt naar 35e plaats in internationale klimaatranking
De “Climate Change Performance Index” (CCPI) rangschikt elk jaar landen al naargelang de inspanningen die ze doen om de klimaatopwarming tegen te gaan. Dit jaar is ons land gezakt van de 31e naar de 35e plaats. Zweden scoort van alle onderzochte landen het best.