Kernwoord 'duurzaam ondernemen'

JBC wil met nieuw winkelconcept gezinnen leren over duurzaamheid

JBC introduceert een nieuw winkelconcept in Leuven. Vandaag is de pilotwinkel die volledig in het teken van duurzaamheid en familiebeleving geopend. Met het nieuwe concept neemt de Belgische retailer een actieve educatieve rol op zich. Het bedrijf wil families op een leuke manier bijleren over duurzamere mode, aldus het bedrijf in een persbericht.

‘Geen winst maken is niet duurzaam’

Duurzaamheid hoort centraal te staan bij bedrijven, om onze economie fundamenteel om te gooien. Maar dat is geen gemakkelijke oefening. “Groei en duurzaamheid zijn het yin en yang van de komende decennia: noodzakelijk en complementair aan elkaar.”

‘Wij maken de properste jeans ter wereld’

Met steun van Wouter Torfs en Anne Chapelle, de leading lady van de Belgische mode, lanceert HNST de duurzaamste jeansbroek ter wereld. Een verhaal over grote navelpluizen, elektriciteitsbaden, afschroefbare knopen en 15 euro statiegeld. ‘Een start-up is een rollercoaster, en je beseft het pas als je erop zit.’

Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers
mens en samenleving logo