Confiserie Thijs mag dan 90 jaar oud zijn, duurzaam ondernemen zit er in alle bedrijfsprocessen.
Kernwoord 'duurzaam ondernemen'
Slimmer verpakken
Een goede verpakking is belangrijk: ze beschermt producten, laat toe om voedingsmiddelen langer te bewaren en geeft vaak nuttige informatie.
Als retailer doen we ons best om de milieu-impact ervan tot een minimum te beperken. Dat doen we door ze te vermijden, verminderen en hergebruiken, alsook door in te zetten op recyclage en duurzamere materialen. Stap voor stap. Tegen 2025 willen we dat 100,00 % van de verpakkingen van onze eigen merken herbruikbaar, recycleerbaar, composteerbaar of biodegradeerbaar is. Zo winkel jij met een gerust hart.
Tweedehands, goed voor het klimaat en de tewerkstelling
De tweedehandsmarkt boomt als nooit tevoren, ook wat tewerkstelling betreft. We namen poolshoogte bij Think Twice in Gent. ‘Aan de wegwerpcultuur van fastfashion draag ik liever niet bij.’
‘T-shirt van 2,99 euro kan duurzaam zijn’
Lage prijzen hoeven niet ten koste te gaan van arbeidsomstandigheden in de productielanden, beweert Zeeman. Klopt dat?
JBC kiest in Leuven volop voor duurzame mode
Begin maart opende JBC een vernieuwd filiaal in Leuven. Het pilootproject staat volledig in het teken van duurzaamheid.