boek 'Maatschappelijke en economische vorming'

Boek Maatschappelijke en economische vorming

Fast fashion op steroïden: hoe het Chinese Shein H&M en Primark voorbijstak

Door dagelijks 6.000 nieuwe kledingstukken aan spotprijzen te lanceren, won de Chinese modewebwinkel Shein de harten van miljoenen jonge klanten wereldwijd. Met behulp van technologie maakt het bedrijf alleen wat het effectief kan verkopen.

Ook in Vlaanderen gaapt een wijde kloof tussen rijk en arm: ‘Ik snap wat jullie willen aantonen. Maar het blijft hoogst oneerlijk’

In de race naar succes start niet iedereen op dezelfde plek. Waar je geboren bent, wie je ouders zijn en hoe je opgroeit zijn doorslaggevend. De Morgen deed een sociaal experiment en toonde de zesdejaars van Athena Oostende hoe de kloof ook in hun klas gaapt. ‘Of ik het spel nog kan winnen? Wat denk je zelf?’

Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers
mens en samenleving logo