Bakkerijketens gebruiken artificiële intelligentie om te voorspellen welke producten hun klanten zullen kopen. Dat leidt tot minder verspilling en garandeert dat winkels in huis hebben wat de klanten willen.
Kernwoord 'artificial intelligence'
Gentse dataspecialist helpt 60.000 hotels bij bepalen prijzen
In de schaduw van klinkende namen als Deliverect en Showpad groeit het Gentse OTA Insight uit tot een wereldspeler in de hotel- sector. Sinds de kapitaalronde van 80 miljoen dollar is de scale-up op het overnamepad. ‘Het is tijd om uit de schaduw te treden.’
‘Snijden in de kosten wordt noodzakelijker’
Voor Wouter Torfs was het de evidentie zelve dat Lise Conix, zijn nicht, hem opvolgt als ceo. ‘De uitdagingen die nu op ons afkomen, je bent er gewoon beter in.’
Waar koop ik de schoenen van ‘Emily in Paris’?
Bedrijven vechten om een plek in de populairste films en series. Ze geven dit jaar meer geld uit aan sluikreclame dan ooit tevoren, want de aandacht grijpen van kijkers valt niet mee in het streamingtijdperk.
Gentse start-up helpt winkels met big data
Technologiebedrijf Accurat.ai uit Gent zamelt smartphonelocatiegegevens in om winkelbedrijven meer inzicht te geven in klantengedrag. KBC en de Vlaamse overheid pompen geld in de expansie van de onderneming.