Nu veel winkels gesloten zijn, kopen we meer online en schieten webshops en andere e-initiatieven als paddenstoelen uit de grond. Waarop moet u letten als u shopt vanuit uw luie zetel? En is het erg als u niet kunt tekenen voor de ontvangst van uw pakje?
Kernwoord 'online aankopen'
Online shopper staat op gratis terugsturen
De meeste consumenten die online winkelen vinden het maar logisch dat ze recht hebben op een gratis levering en het terugsturen van hun aankopen.
“Piep-piep, en het is betaald: we zijn de controle over onze geldzaken kwijt”
4 op de 10 Belgen zijn onvoldoende financieel geletterd, zo blijkt uit onderzoek. En dat is verontrustend, zegt CEO Guy Colpaert van financieel dienstverlener Intrum. “Hoe minder goed we weten hoe ons geld werkt, hoe meer foute financiële beslissingen we nemen.”
De vrijdag die een week duurt
Het van oorsprong Amerikaanse kortingencircus rond Black Friday beperkt zich niet langer tot één dag. Daar is lang niet iedereen blij mee. ‘De consument wordt eigenlijk bedot’, zegt Isolde Delanghe, directeur van de Mode Unie.
Onlineshoppen: hoe meer informatie, hoe minder teleurstelling
Driekwart van de Belgen shopt online. Maar het is niet omdat dat zo vanzelfsprekend is geworden, dat we onze waakzaamheid mogen verliezen. Wie tien aandachtspunten in acht neemt, beperkt het risico op een aankoop die tot frustraties leidt.