Voor het eerst gaat kledingketen Hennes & Mauritz het aantal winkels verminderen. Een reactie op het door covid-19 aangewakkerde webshoppen.
Kernwoord 'marketingmix plaats'
‘Met Meurisse namen we niet gewoon een naam over’
Meurisse, het oudste chocolademerk van België, is terug. Decennia na de overname door Kraft en 12 jaar nadat het product uit de rekken verdwenen is, bouwen twee jonge broers verder aan het parcours dat hun verre voorvader Adolphe Meurisse in 1845 uittekende.
Lockdown deed ons massaal switchen naar e-commerce
Zalando, Hello Fresh en Bol.com kenden een groeispurt dankzij corona, maar wat als het virus verdwijnt?
Het coronavirus heeft ervoor gezorgd dat we alles meer dan ooit online bestellen. Verrassend is het niet dat e-commerce-bedrijven uitstekende bedrijfsresultaten kunnen voorleggen. Maar moeten zij dat vaccin vrezen of hebben we online bestellen voor altijd in ons hart gesloten?
Corona kost Torfs 22 miljoen euro omzet
De verplichte sluiting van haar winkels door de lockdown kostte de schoenenketen Torfs 22 miljoen euro omzet. Dat meldt Torfs bij de bekendmaking van zijn jaarresultaten voor het boekjaar 2019.
Virus verandert winkelstraat
Het middensegment van de retail krijgt het hard te verduren. Dat was al langer het geval, maar corona versnelt de doodsstrijd. ‘De winkelstraat wordt nu in zijn definitieve plooi gelegd.’