Cowboy, de Brusselse bouwer van elektrische stadsfietsen, laat zijn strategie los waarbij klanten voor onderhoud alleen online en bij Cowboy zelf terechtkunnen.
thema 'Thema 1'
‘We zijn verblind geweest door overvloed aan geld’
Het was een kwestie van tijd vooraleer jonge Belgische groeiers de impact van de economische tegenwind zouden voelen. De tijden waarin ze investeerders als vliegen van zich moesten afkloppen, zijn voorbij. ‘Die realiteit moet bij de ondernemers nog binnensijpelen.’
Deelsteps kostten al miljarden maar leverden nog geen cent op
Geld is er nog niet verdiend op de markt voor deelsteps. Wel is er 4 miljard dollar aan durfkapitaal in gestoken. Komt het groeimodel in gevaar door het wegvallen van de Parijse markt?
Fietsmerk Cowboy vindt broodnodige miljoenen en sleutelt aan zakenmodel
De eigenaars van Cowboy hebben opnieuw 10 miljoen euro opgehaald. Volgens ceo Adrien Roose is dat genoeg om eindelijk winstgevend te worden. Tegelijk sleutelt hij aan het zakenmodel, door partnerschappen met lokale fietswinkels te zoeken.
Appelbomen rooien omdat teelt niets opbrengt
Het gaat niet goed met de jonagold, de belgica, cox of golden delicious. De appels zijn nog even smakelijk, maar de fruittelers kunnen er amper nog van leven.