DPG Media start met Netflix-formule voor magazines

Mediagroep DPG Media, de uitgever van onder meer deze krant, biedt voortaan een soort Netflix voor magazines aan. Voor 9,99 euro per maand krijgt de lezer onbeperkte toegang tot een selectie van leesvoer.

Eind december lanceerde DPG Media daartoe de website tijdschrift.be en de bijhorende app, beschikbaar voor Android en iOS. Het gaat om een digitale omwenteling in de magazinemarkt. “Digitale platformen zoals Netflix, Spotify en Streamz hebben de vraag naar verhalen on demand aangewakkerd”, zegt Katrijn Vrints, ‘brand & digital’-manager van DPG Media. “Daar willen we op inspelen.” In Nederland biedt DPG Media de app al langer aan. In het abonnement met ruim 50 titels zitten momenteel onder meer ‘Humo’, ‘Dag Allemaal’, ‘Story’, ‘AutoWeek’ en ‘National Geographic’. DPG wil ook bladen van andere uitgevers een plaats geven in de app.

DPG Media start met Netflix-formule voor magazines. Het Laatste Nieuws, 12 januari 2022, 34.
E-mail Print kopieer
Copyright © 2022 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers
mens en samenleving logo